טיפים לקניות בblack friday- הבלוג. סטודנט גרופ מועדון הטבות לסטודנטים

טיפים לקניות בBlack Friday

טיפים לקניות בblack friday- הבלוג. סטודנט גרופ מועדון הטבות לסטודנטים

טיפים לקניות בBlack Friday

יום שישי ה25 לנובמבר- Black Friday, חג הקניות האמריקאי, הוא יום השישי מיד לאחר חג ההודיה האמריקאי (Thanksgiving). יום זה, המסמל את יריית הפתיחה של תחילת הקניות לתקופת הכריסטמס, מאופיין בהנחות משמעותיות על מגוון רחב מאד של מוצרים כאשר כל רשת מתחרה על הקונים בתקופה הכי חשובה של רשתות השיווק בשנה. אז כיום גם אנחנו בישראל יכולים לומר תודה ולהשתתף בחגיגה.

אז איך עושים את זה נכון? הנה 5 טיפים שיעזרו לכם לצלוח את Black Friday  בשלום.

1. תכנון

כמו שלא הולכים לסופר רעבים ככה לא נכנסים לאתרי הקניות סתם להסתכל מה יש. יש הרבה ובזול! במצב כזה אתם עלולים למצוא את עצמכם מעמיסים את עגלת הקניות שלכם (cart) בעוד קולפן ירקות אוטומטי שאתם חייבים, שישב בארון ליד המסחטה שהשתמשתם בה אולי פעם אחת. תנצלו את הזמן עד אז לחשוב איזה מוצרים אתם צריכים ויכולים לנצל את ההזדמנות לקנות ביותר זול. תעשו רשימה של המוצרים עם המחיר הנוכחי בארץ של כל אחד להשוואה. תבנו תקציב שממנו אתם לא חורגים לטובת היום וככה ברגע האמת גם תהיו ממוקדים וגם תוכלו לקפוץ על איזה מבצע מפתיע בלייב.

2. להתחיל מוקדם

לא חובה לחכות ל25 לנובמבר להתחיל ליהנות מהמבצעים. הרבה רשתות אמריקאיות מתחילות עם מבצעים כבר מעכשיו. אמזון- הקניון הגדול בעולם- מציע כבר מעכשיו מבצעים על מוצרים משתנים בכל יום (  amazon.co.uk גם מציע הנחות על מוצרים אחרים כל יום כבר מעכשיו). אתרים נוספים כגון וולמארט התחילו במבצעים גם כן.

3. משלוח ומיסים

חשוב לזכור שהמחיר שאנחנו רואים באתר הוא מחיר המוצר בלבד. לפני שאתם מתלהבים צריך להוסיף את מחיר המשלוח והמיסים. ברוב האתרים יהיה כתוב מחיר המשלוח בעת התשלום ובאמזון אפילו מחשבים את המסים בישראל. בגדול, על משלוח בשווי של פחות מ75$ לא צריך לשלם מע"מ (שהוא 17%). על משלוח של בין 75$-500$ משלמים מע"מ ומס קניה על מוצרים רלוונטיים (טלפונים סלולריים לדוגמא). מי שרוצה להתעמק יותר הנה קישור למדריך של רשות המיסים. חלק מהאתרים הגדולים עושים משלוח לישראל. באתרים שלא עושים משלוח אפשר להשתמש בחברות משלוח. חברות ישראליות שנותנת לכם כתובת למשלוח בארה"ב או באירופה והן שולחות את המוצרים אליכם לישראל. גם פה מומלץ לבצע השוואת מחירים ולחפש מבצעים. וכמובן שהשיטה הכי טובה היא לחכות לדוד, חבר, אחות שתחזור מארה"ב ותביא לכם את הקניות שלכם.

4. להשוות מחירים

אחרי שהכנו רשימה מבעוד מועד (סעיף מס' 1) וחישבנו גם את עלויות המשלוח והמיסים (סעיף מס' 3) אנחנו מוכנים לקבל את ההחלטה האם המבצע באמת משתלם. תשוו למחיר הבסיס שלכם. תחפשו בין האתרים השונים, בכל אתר יש מבצעים שונים. אפשר גם להשתמש באתרים בינ"ל של השוואת מחירים (כמו זאפ בארץ) שמרכזים לכם מחירים ממגוון ענק של אתרים.

אם אפשר לקבל מחיר זהה או אפילו טיפה יותר יקר בארץ על המוצר שלכם אז יכול להיות שמשתלם פשוט לקנות כאן. אם ישנה הנחה משמעותית אז קדימה! Procced to Checkout.

5. אתרים מוכרים

לקנות רק באתרים מוכרים, גדולים ומסודרים. לא להתפתות ולקנות אייפון 7 פלוס ב250$ בJoe's Shack. כנראה שזה לא אמיתי וJoe הולך לחגוג לכם על האשראי. אתרים מומלצים:

Amazonאתר הקניות הגדול בעולם. אפשר גם להירשם לשירות הPRIME (עולה כסף) שלהם וליהנות מעוד הטבות.

Wal Mart רשת הקמעונאות הגדולה בעולם. רשת זולה שמוכרת בעיקר מוצרים זולים אבל גם הכל מהכל. לא עושה משלוחים לישראל.

Best Buy רשת אלקטרוניקה מהגדולות בעולם. לא עושה משלוחים לישראל.

Samsung אחלה מבצעים, כבר מעכשיו אבל בעיקר על מודלים ישנים יותר.

Overstock– למי שרוצה לקנות באווטלט גם ברשת. מציע המון מוצרים בעיקר ציוד לבית בזול. עושים משלוח לישראל.

Apple– אמנם אפל עצמם כנראה לא יעשו הנחות אבל, בכל שאר האתרים תוכלו למצוא הנחות משמעותיות על רוב מוצרי החברה.

ועוד, ועוד, ועוד.

זהו. מקווים שעזרנו קצת. מי שמחפש עוד מידע יכול לעקוב בblackfriday.com. אז שיהיה בהצלחה ואל תדאגו מי שמפספס תמיד יש את סייבר מאנדיי..